torstai 30. elokuuta 2012

J.R. Ward: Minun rakastajani

Mustan tikarin veljeskunta sarja on edennyt jo kahdeksanteen osaan. Minun rakastajassani pääparina on tällä kertaa John Matthew ja Xhex, joista on kyllä kerrottu paljon jo edellisissäkin kirjoissa. Tarina alkaa siitä mihin edellinen osa Koston rakastaja jäi. Xhex on lessereiden nykyisen johtajan Lashin vankina. John etsii Xhexiä epätoivoisesti peläten koko ajan olevansa myöhässä. Kuten arvata saattaa Xhex pelastuu, mutta pääparin ongelmat eivät lopu siihen, kun tuttuun tapaan kaikenlaiset väärinkäsitykset saavat kummankin ajattelemaan, että heillä ei ole minkäänlaista mahdollisuutta olla yhdessä. Siis sitä samaa, mitä muissakin sarjan kirjoissa on ollut.

Minun rakastajassani myös Blayn ja Qhuinnin tarina pääsee kunnolla vauhtiin ja sekin tuntuu kulkevan samaa rataa kuin muidenkin veljeskunnan jäsenten rakkaustarinat eli on täynnä ongelmia. Lisäksi kirjassa kerrotaan Dariuksen ja Tohrin menneisyydestä sekä Paranormal Investigators -ohjelmasarjan tekijöistä, jotka tutkivat erään motellin kummitusta. Kirjan lopussa molemmat juonikuviot liitettiin pääjuoneen, mutta tuon tv-sarjan tekijöiden osuudet jäivät mielestäni turhan irtonaisiksi muusta juonesta. Ehkä siitä seuranneesta paljastuksesta seuraa jotain myöhemmissä kirjoissa. Lopussa laitettiin vielä alulle seuraavan kirjan, Vapautetun rakastajan, tapahtumat. Minun mielestäni sen olisi voinut hyvin säästää seuraavaan kirjaan.

Minun rakastajani oli aivan yhtä koukuttava kuin muutkin sarjan kirjat. Vaikka John ja Xhex eivät kuulukaan suosikki hahmoihini oli heidän suhteestaan ihan mielenkiintoista lukea. Mitään kovin yllättävää ei kyllä tässä kirjassa tapahtunut eikä sarjan juonikaan tuntunut etenevän millään lailla. Silti Minun rakastajani oli viihdyttävä ja nopeasti luettu kirja vaikka sivuja olikin aika paljon.
Arvosana: 4/5

J. R. Ward: Minun rakastajani (Lover Mine)
Mustan tikarin veljeskunta # 8
Basam Books 2012
s.704

1 kommentti:

  1. Blogissani on sinulle tunnustus :) >>

    http://mustemaailmani.blogspot.fi/2012/08/tunnustus-i-your-blog.html

    VastaaPoista